Evelien Pullens

 

 

 


Projecten voor kinderen

Schrijfster in de klas  & kunsteducatie & kinderen en energie

Ik, de schrijfster, vertel uit het boek ' Waar ik woon, is het oorlog', een vertelling voor kinderen van 9 jaar en ouder samen met de muzikant Arturo Escalante. Ook voor de onderbouw en de middenbouw vertel ik verhalen en bied ik worshops aan.

Workshop Sponspopjes

Van stukjes spons maken de kinderen van BSO de Koekoek mooie vingerpopjes. Zelfs de kleuters kunnen het! Enthousiast plakken ze oogjes, haren, vleugels en knutselen ze attributen. De kinderen spelen een zelfverzonnen verhaal met vlinders, koningen en indianen. 

Woorden in de Wijk

voor groep 3,4,5 van de basisschool
in samenwerking met Kunst Centraal

De leerlingen brengen een bezoek aan bibliotheek waar ik als schrijfster aanwezig ben.  Veel kinderen lezen mijn boekjes als ze net beginnen met lezen. We hebben een spannend verhaal verzonnen, wat zich afspeelt in de bibliotheek. Er logeert al een tijdje een woordendief actief die woorden uit boeken steelt en ze opeet. De woordendief (een pop) wordt door de kinderen betrapt. Met gevonden woorden uit de wijk helpen de kinderen de boeken te repareren.

Kopje onder 

voor groep 1 en 2 van de basisschool


“Wie is er wel eens onder water geweest? “

Kleuterklassen in de provincie Utrecht die meedoen met het waterproject van Kunst Centraal krijgen bezoek van mij. Ik vertel in groep 1/2 een verhaal over een verdrietige blauwe vis met ogen vol tranen die smaken zo zout als de zee. De vis mag niet meedoen met de school omdat hij zijn vriendinnetje heeft opgegeten. Het goudvisje is enkel nog een graat en drijft met het water mee naar de zee. 
 

Praten met je handen

Middenbouw- groepen in Osdorp en Amsterdam West die naar theater de Meervaart gingen om “Ricket met de kuif” van Speeltheater Holland te zien, kregen vóór en na  de voorstelling theaterlessen in de klas. Omdat in ´Ricket met de kuif´ een dove actrice speelt, leer ik de kinderen gebarentaal. Praten met je handen! Dat doe je bij poppenspel ook. Als je op een tekenpapier een poppenhoofd tekent en die op je vinger zet heb je een handpop. De dove kinderen waar ik mee werkte konden heel creatief gebaren en poppenspel combineren.